Volkswagen Polo 1.0 EcoTSI DSG Highline / TEST

Süperminiler arasında birçok kişi tarafından tepe model olarak kabul edilen Volkswagen Polo tepeden tırnağa değişti. Aracın değişmeyen tek yeri kullanılan motorlar. Boyutları her geçen büyüyen ve teknolojisi artan VW Polo artık kompakt sınıf modellerle yarışacak kadar iddialı bir hale gelmiş. Bu haliyle ağabeyi Golf'le bile rekabet edebilecek durumda.

Volkswagen Polo'nun yeni tasarımı önceki modele kıyasla daha keskin hatlara sahip ve bu sayede daha sportif görnüyor. Volkswagen muhtemelen bir Polo için ilk kez bu kadar çok uğraşmış. Polo yeni nesli ile artık LED teknolojili farlara kavuştu. Ön ızgara ile güzel bir bütünlük oluşturan ön farlar, aracı olduğundan daha geniş gösteriyor.

Yeni Polo'nun arka tasarımı aracın genelinde olduğu gibi keskin hatlarla desteklenmiş.. İlk kez bir Polo'da LED stoplar kullanılıyor. Arka tampona entegre edilmiş olan difüzör, otomobili daha da sportif bir havaya sokmuş. Ancak üzerine sahte de olsa bir egzoz çıkışı yerleştirselermiş daha hoş olurmuş, neticede fazlasıyla boş görünüyor.

Yeni Volkswagen Polo'nun iç mekanında, sınıfında bir ilk olan tamamen dijital gösterge paneli ve yeni nesil dokunmatik multimedya ekranı ilk göze çarpan detaylar arasında. Yeni dijital gösterge paneli aracı resmen üst segmentlere taşımış.

10.25 inç genişliğindeki "Active Info Display” olarak adlandırılan yeni nesil panel, Volkswagen'de ilk defa Polo ile sunuldu. Bu da bu aracı bu donanım ile satın alacak olan kişiler için güzel bir ayrıcalık olmuş. İç mekandaki bir diğer fark yaratacak yenilik ise, isteğe bağlı olarak sunulan 3 farklı renk seçeneğiyle aracınızın içini Tropik Turuncu, Resif Mavi ya da İpek Gümüş ile renklendirme fırsatı.


İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik ise alışılagelmiş Volkswagen kalitesinden farklı değil.

Polo, 4053 mm uzunluğa, 1751 mm genişliğe, 1446 mm yüksekliğe ve 2564 mm aks mesafesine sahip. 351 litre bagaj hacmi sunnan Volkswagen Polo bu konuda da rakiplerine tepeden bakıyor.

Polo büyüyen boyutlarıyla birinci nesil Golf'ten yaklaşık 30 cm daha uzun. Güncel Polo, 4. Nesil Golf ile neredeyse aynı boyutta. Araçta, ilk olarak İspanyol kuzeni Seat Ibiza'da kullanılan "MQB A0" platformu kullanılıyor. Bu platform sayesinde yol tutuş ve sürüş dinamikleri beklenilenin üzerinde.

Güvenlik konusuna gelecek olursak, Volkswagen Polo Euro NCAP çarpışma testinden 5 yıldıza ulaştı. Yetişkin yolcu güvenliğinden %96 gibi çok yüksek bir skor elde eden model, çocuk güvenliğinden %85, yaya güvenliğinden %76 ve güvenlik yardımcılarından ise % 59 alarak güvenli bir araç olduğunu gösterdi.

Kilitleme önleyici fren destek sistemi (ABS), Elektronik motor çekiş kontrolü (MSR), Elektronik diferansiyel kilidi (EDL), Elektronik patinaj önleme sistemi (ASR), Elektronik stabilizasyon programı (ESP), Hidrolik fren asistanı (HBA), Hill Hold fonksiyonu (Eğim kalkış asistanı), İkincil çarpışma freni (Multi-Collision Brake), lastik basınç uyarısı, sürücü, ön yolcu ve yan airbag gibi güvenlik ekipmanları yeni Polo'nun tüm donanım paketlerinde standart olarak sunuluyor.

Volkswagen Polo Teknik Özellikleri:

Yeni Polo Motor : 1.0 EcoTSI
Motor Hacmi : 999 cc
Silindir Adedi : 3 
Maksimum Güç : 95 HP 5000 rpm
Maksimum Tork : 175 Nm 2000 rpm

Yeni Polo Performans Ölçümleri

0-100 km/s İvmelenme 10.8 sn
Maksimum Hız : 187 km/s

Frenler  

Ön : Hava kanallı disk
Arka : Disk

Yeni Polo'nun Yakıt Tüketimi  

Şehir İçi : 5.7lt/100 km
Şehir Dışı :  4.1lt/100 km
Karma : 4.7lt/100 km
Test : 7.2lt/ 100 km
CO2 Emisyonu : 105 gr/km

Yeni Polo'da Boyutlar  

Uzunluk : 4053 mm
Genişlik : 1751 mm
Yükseklik : 1446mm
Dingil Mesafesi : 2564 mm

Yeni Polo'da Bagaj Hacmi : 351 lt
Yeni Polo'nun Yakıt Depo Kapasitesi : 40 lt
Boş Ağırlık : 1180 kg
Lastik Ebatı: 215/45/17

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dacia Duster Prestige 1.5 dCi 4x4 / TEST

Motor hacimleri neden küçülmeye başladı?