Dacia Duster Prestige 1.5 dCi 4x4 / TEST

Yeni Dacia Duster sınfında çok iddialı bir araç haline gelmiş. Önceki jenerasyonda olduğu gibi kendi sınıfında yine çok ilgi görecek gibi duruyor.

Yeni Dacia Duster'ın tasarıma bakıldığında, eskisine göre, bir değişim yokmuş gibi görünüyor. Ama bu algının tam tersine güçlü bir değişim var.


Dacia Duster 2018 modelinde A'dan Z'ye kadar tüm tasarım detayları değişmiş durumda. Yerini aldığı modele göre yani 2. el Duster modellerine göre yeni Dacia Duster daha dinamik hatlara sahip. Bunun yanında kalite detayını artıran yeniliklere de ev sahipliği yapıyor. Ona önden baktığımız zaman kendisinden daha pahalıya satışa sunulan 2018 SUV modellerine rahatlıkla kafa tutabileceğini görüyoruz.


Havalandırma panjurlarının başarılı tasarımı kalite algısını artıran en önemli detaylardan. Tamponun eskisine göre daha şişkin bir yapıya sahip olması da onu güçlü gösteren detaylar arasında yer alıyor. Kapı kollarının tasarımının değişmesini bekleyenler yine aradığını bulamayacak. Sanıyoruz Duster tasarımcıları bunları seviyor.


Aracın silüetine baktığımızda eski nesilden farklı görünmese de, gerçek anlamda profilden baktığımızda ise şişkin tasarım neticesinde aracı olduğundan daha kaslı ve güçlü göstermiş. Arka tasarım konusunda stop lambaları en çok eleştiri alan konuların başında yer alıyor. Jeep Renegade'in stoplarına olan benzerlik gerçekten de göze batıyor.

Dacia'nın ileri gelenleri, iç mekanda direksiyon simidi dışında değişmeyen hiçbir detayın kalmadığını söylüyorlar. Haksız sayılmazlar. Zira Yeni Duster'ın iç mekan tasarımı ve kalitesi eskisinin kat kat üzerinde.

Yeni Duster iç mekanda çok değişmiş. Direksiyon simidinin değişmemesinin nedeni de çok kısa bir süre önce facelift operasyonu ile yenilenmiş olması. Daire formlu havalandırma ızgaralarının kullanımı kolay ve görünümü de gayet hoş.


Dokunmatik multimedya ekranı son derece kullanışlı. Algılama hızı ve tepkime süresi beklentimin üzerinde. Genel olarak iç mekandaki malzeme kalitesi Duster'ın önceki nesline göre çok daha iyi. Fakat yine de birçok yerde kalitesiz sert plastik malzeme kullanılmış. Ancak bu fiyat seviyesindeki bir araçtan da daha fazlasını beklemek haksızlık olur.

Yeni Duster'ın kaputunun altındaki seçenekler ile bolca mevcut. Ürün gamının bu kadar geniş olması Duster'ı rakipleri karşısındadaha da üstün kılıyor.

Benzinli motor seçeneklerine baktığımızda 125 HP güç üreten 1.2lt'lik TCe ve 115 HP güç üreten 1.6lt'lik ünitelerle karşılaşıyoruz. 1.5lt'lik dizel motor 90 ve 110 HP güç üreten iki farklı ünite ile Duster'ın motor kaputunun altında görev yapıyor. Altı ileri çift kavrama EDC şanzımanı da bu motor seçeneği ile satın alabiliyorsunuz. Bu motor seçeneği aynı zamanda 6 ileri manuel şanzımanla 4 tekerlekten çekiş sistemine sahip olarak da satın alınabiliyor.


Güvenlik konusuna gelecek olursak Duster bu konuda biraz zayıf. Zira EuroNCAP çarpışma testinden 3 yıldızla çıktı. Duster'ın 3 yıldızda kalmasındaki en büyük sebep ise, aktif güvenlik sistemlerine sahip olmayışı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Motor hacimleri neden küçülmeye başladı?

Volkswagen Polo 1.0 EcoTSI DSG Highline / TEST