Mazda CX-5 2.0i Power / TEST

Mazda ülkemizde değeri bilinmeyen markalardan biri. Emisyona dayalı vergilendirme sistemi olmadığı için Mazda modelleri yüksek hacimli motorlar nedeniyle yüksek vergi diliminde yer alıyor ve fiyatları bu nedenle olması gerekenin çok üzerinde kalıyor. Yeni Mazda CX-5'de yine bu olumsuzluklardan ötürü, rekabete 1-0 mağlup başlıyor.

Yenilenen Mazda CX-5'in tasarımında hemen geriye doğru uzanmış farlar göze çarpıyor. Kaput üzerinden ön ızgaraya uzanan hatlar ve gölge oyunları, otomobilin dinamik görünmesini sağlamış. Büyükçe olan ön ızgara ortaya konumlandırılmış. Mazda bu ızgarayı büyükçe bir logo ve ince bir çizgi halinde ızgaranın alt kısmını saran krom çıta ile süslemiş.

Tamponun alt kısmındaki detay siyah renkte tercih edilmiş. Bu plastik detay dodiklerden kapı altlarına kadar uzanarak hoş bir bütünlük sağlamış. Aynı zamanda CX-5'i araxi aracı kimliğine bürümüş. Yan bölümde ağırlıklı olarak oval hatlar kullanılmış. Dalga şeklini andıran tasarım detayları Mazda CX-5'in akıcı görünmesini sağlamış. 17 ve 19 inç seçenekli jantlar otomobilin sportif karakterini de ön plana çıkarmış.


Mazda CX-5'in arka tasarımına baktığımızda ise, bolca şişkin hat ve keskin çizgilerin yer aldığı bir tasarımla karşılaşıyoruz. Tıpkı ön farlarda olduğu gibi stoplar da yana doğru uzanıyor. Arka tamponun difüzöre benzeyen alt bölümünün gövdeden farklı renkte oluşu aracın arazi karakterini yansıtmasının yanı sıra çift çıkışlı egzoz ile otomobilin sportif duruşunu da niteliyor. Büyük bagaj kapağı elektrikli olarak açılıp kapanırken, kapağa entegre edilmiş olan marka logosu tıpkı önde olduğu gibi oldukça büyük tasarlanarak dikkat çekiyor.



Mazda CX-5 4550 mm uzunluğa, 1840 mm genişliğe, 1680 mm yüksekliğe ve 2700 mm dingil mesafesine sahip. Ancak araç sanki olduğundan daha büyükmüş gibi algılanıyor.



Yeni CX-5'in iç mekanı, diğer tüm yeni Mazda modellerinde rastgeldiğimiz bir tasarımla bizleri selamlıyor.

3 kollu deri direksiyon simidi krom detay ile birlikte sportif bir görüntü ortaya çıkarıyor. Krom detaylar kapı kollarında ve cam kontrol tuşlarının hemen yanında da tercih edilmiş. Direksiyon üzerindeki tuşlar sayesinde otomobil ergonomik olarak gayet iyi hâle gelmiş.


Ön konsolda 5.8 inçlik dokunmatik multimedya ekranına yer verilmiş. Başlangıç donanımından itibaren standart olarak sunulan bu multimedya ekranı, yol bilgisayarı ve navigasyon gibi özelliklere de sahip. Vitesi “R” konumuna aldığınızda bu ekran geri görüş kamerası olarak da kullanılabiliyor. Bose müzik sistemi ile otomobilin içinde keyifli dakikalar geçirebiliyorsunuz. 5.8 inçlik bu ekran, tıpkı BMW ve Mercedes'lerde olduğu gibi el freninin yanına konumlandırılan joystick ile de kontrol edilebiliyor. Bu arada el freni elektronik tercih edilmiş.

Mazda CX-5 Tek



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dacia Duster Prestige 1.5 dCi 4x4 / TEST

Motor hacimleri neden küçülmeye başladı?

Volkswagen Polo 1.0 EcoTSI DSG Highline / TEST