Seat Ibiza 1.0 EcoTSI Xcellence / TEST


Yeni Ibiza çok marjinal bir tasarıma kavuşmuş. Daha dinamik bir tasarımla ve keskin çizgilerle karşımıza çıkan yeni Ibiza modeli, artık ağabeyi Leon'a benzer hatlara sahip olmuş. Değişen ön panjur ve tampon ile birlikte tam LED farlara Leon'dan aşinayız. Arka kısımda ise artık daha köşeli bir tasarıma gidilmiş ve bu durum aracın sportif duruşunu artırmış.


Yeni Ibiza MQB A0 platformuyla birlikte, büyümüş. Uzunluğu artmayan Ibiza'nın, genişliği ve aks mesafesi ciddi oranda artmış.

İç mekana geçtiğimizde ise Volkswagen Grubu modellerinden görmeye alışık olduğumuz derli toplu ve sade bir tasarım karşımıza çıkıyor.


8.0 inçlik dokunmatik multimedya ekranın çözünürlüğü ve arayüzü oldukça başarılı. İç mekanda işçilik konusunda bir sıkıntı yok fakat malzeme kalitesi olarak pek iyi değil. İç mekanın tamamı sert plastik malzemelerle kaplı.


Gayet ergonomik olan yeni Ibiza, sunduğu eşya gözleriyle de üç-dört kişilik ailelere yetecek kadar saklama alanına sahip. Büyüyen aks aralığı Ibiza'nın yaşam alanını ciddi oranda artırmış. Bunu en iyi bagaj hacminde fark ediyorsunuz. 355 litrelik hacim, aynı platformu paylaşan Alman kuzeni Polo'dan bile 4 litre daha büyük.

Geçtiğimiz yıllarda bu sınıfta en büyük bahaj hacimlerden birini sunan Hyundai i20'nin 301 litrelik hacmini göz önünde bulundurursak, Ibiza'daki değişimi çok daha kolay anlayabiliriz. MQB A0 platformunda yükselen yeni Ibiza, arka tarafta da oldukça geniş bir diz mesafesi sunmasıyla sınıfının en iddialı modellerinden biri olmayı başarmış.

Donanıma baktığımızda ise baz paket olan Reference'da bile yeterince dolu bir listeyle karşılaşıyoruz. 15 inç alaşım jantlar, hız sabitleme sistemi, 5.0 inçlik dokunmatik multimedya ekranı, ikincil çarpışma freni gibi donanımlar standart olarak geliyor. Style donanımda ise ek olarak LED gündüz  farları, LED stoplar ve otomatik klima gibi donanımlar sunuluyor. Beast Audio ses sistemi ve 8.0 inçlik multimedya ekranı ise Style donanımda opsiyonel olarak sunuluyor. Yine adaptif hız sabitleme sistemi de opsiyon listesinde yer alıyor. Xcellence donanımında ise elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, iç ambiyans aydınlatması özelliklerinin yanı sıra, Style donanımda opsiyon olarak satın alınabilen 8.0 inçlik dokunmatik multimedya ekranı ve cam tavan standart olarak sunuluyor.


Test aracımızın kaputunun altında 115 hp güç ve 200 nm tork üreten bir motor mevcut. 1.0 litre hacmindeki bu motor 3 silindirlik benzinli bir motor. 7 ileri DSG ile gayet güzel harmanlanmış olan motor, 9,5 saniyede 0'dan 100 km/s hıza çıkabiliyor.

Yeni Seat Ibiza EuroNCAP tarafından gerçekleştirilen güvenlik testlerinden tam not aldı. Beş yıldız ile ödüllendirilen yeni Ibiza, yapılan değerlendirmede ön bölge asistanı gibi sürücü destek sistemlerinin yanı sıra, yolcu güvenliği konusunda da beğeni kazandı.

Yeni Ibiza, Avrupa'da satışa sunulan otomobillerin tasarımlarını, teknik yapılarını ve güvenlik performanslarını, titiz biçimde denetleyen bağımsız güvenlik kuruluşu EuroNCAP tarafından değerlendirildi. Her geçen gün daha da zorlaştırılan testlerden başarıyla geçerek tam not aldı. EuroNCAP değerlendirme testlerinde, araç içinde sadece sürücü veya yan yolcunun değil, aynı zamanda çocuk, bebek, arkada oturan yolcular ile yayaların da güvenliği göz önünde bulunduruluyor.

Ayrıca otomobilin ön ve yandan aldıkları darbelere karşı güvenliği de kaza simülasyonları ile inceleniyor. Özellikle sürüş asistanı kategorisinde acil durumlarda otomatik fren yapabilen ön bölge asistanını tüm donanımlarında standart sunmasıyla ile dikkat çeken Ibiza, testlerin tümünü tam not alarak değerlendirmeyi tamamladı. Yeni Ibiza'da, aktif güvenlik sistemlerinin yanında, pasif güvenlik sistemleri de segmetinin en yeni teknolojilerini kullanıyor. Yetişkin ve çocuk yolcuların güvenliğini artıran yeni nesil emniyet kemeri, çocuk koltuğu için isofix ve top tether bağlantıları, hız sabitleme sistemi, arka orta koltuk kafalığı, altı hava yastığı, yokuş kalkış destek sistemi, lastik basınç uyarısı, gündüz sürüş farları ve ikincil çarpışma freni tüm yeni Seat Ibiza'larda standart olarak sunuluyor.


Yeni nesil Ibiza sınıfının en sessiz otomobil değil. Özellikle üç silindirin titreşimini kabinde oldukça hissediyorsunuz ve yine yüksek hızlarda rüzgâr ve yol sesini kabine sızdırıyor.

İbiza'nın süspansiyon sistemi ise konfor ve yol tutuşu iyi şekilde harmanlıyor. Bu sınıftaki modeller sert süspansiyonlara sahiptir fakat Ibiza bir üst segmente yaklaşan bir konfor sunuyor.

2017 model Seat İbiza yol tutuş konusunda da sınıfının en güvenli modellerinden biri olmayı başarmış. Direksiyon sistemi bir Fiesta kadar hisli değil fakat sınıf ortalamasını yakalıyor.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dacia Duster Prestige 1.5 dCi 4x4 / TEST

Motor hacimleri neden küçülmeye başladı?

Volkswagen Polo 1.0 EcoTSI DSG Highline / TEST