Opel Grandland X Excellence 1.6 D AT / TEST

PSA grubu bünyesine geçtikten sonra yavaş yavaş dönüşüme giren Opel, ortaklığın ilk meyvesi Grandland X’i geçtiğimiz yıl tanıtmıştı. Ben de bu modeli sizler için test ettim.



Opel’in yeni compact SUV modeli Grandland X, fransız kuzeni Peugeot 3008 ile ortak platform üzerinde inşa edilmiş.

Grandland X, göz alıcı bir tasarıma sahip. Ön bölümde markanın klasikleşen radyatör ızgarası ve yeni LED farlar öne çıkıyor. Tabii ki bu LED farlar sadece Excellence donanımında mevcut. Enjoy donanımında halojen farlara ve gündüz LED'lerine sahip olabiliyorsunuz. Motor kaputunun üzerindeyse güçlü görünümü destekleyen kaslı çizgiler bulunuyor.



Aracı yandan incelediğimizde herkes kuzeni 3008'e çok benzediğini söylese de, ben kaput ile çamurluğun birleşim kısımları dışında bir benzerlik sezemedim doğrusu.



Arkaya geçtiğimizde ise Opel’in son dönemde kullandığı şahsına münhasır tasarımı bizi karşılıyor. Bagaj kapağındaki konkav bombe ve stoplar Astra modeline çok benziyor.



Stoplarda da LED kullanıldığını belirtmekte fayda var.



Opel Grandland X’in iç mekanına geçtiğimizde ise yerden yüksek olması dışında Astra modelinden pek de bir farkı yok denebilir. Adeta Astra'nın yerden yükseltilmişi gibi bir havası var.



Aracın göstergeleri iki büyük dairesel formdan oluşuyor. Orta konsolun en üstünde dokunmatik Intellilink Navi900 multimedya ekranı yer alıyor. 8 inçlik bu ekranın kullanımı pratik ve dokunma hassasiyeti segmentine göre gayet başarılı. Ancak bu donanım ekstra olarak alınıyor. Standart versiyonlardaysa 7 inçlik, navigasyon özelliği bulunmayan bir multimedya ekranı görev yapıyor.





Opel Grandland X; 4.477 mm uzunluğa ve 1.856 mm genişliğe sahip. Bu ölçülerle iç mekanda yeterli genişliği sunuyor. Arka diz mesafesi ise sınıf standartlarında denebilir.

Otomobil 514 litre bagaj hacmi sunuyor. Bu hacim arka koltukların yatırılmasıyla 1.652 litreye kadar çıkabiliyor.



Grandland X’te, GM'nin değil fransız Peugeot’nun motorları kullanılıyor.

1.6 litre hacmindeki Dizel EcoTEC ünite 120 hp Güç ve 300 nm Tork üretiyor. 100 km'de şehir içi 5,1 lt ve şehir dışı 4,2 lt yakıt tüketimine sahip. Manuel şanzıman ile aldığınızda ise yakıt tüketiminiz biraz daha aşağıya iniyor.

1.2 litrelik Turbo beslemeli Benzinli motor ise 130 hp Güç ve 230 nm Tork üretiyor. Şehir içi 6.4 lt, şehir dışı 4.9 lt yakıt tüketimi ile de gayet ekonomik olan bu motor, aynı zamanda performans olarak da Dizel seçeneğe göre daha başarılı.

Performanstan yana büyük bir beklentiniz yok ve yakıt açısından daha ekonomik bir araç alma düşüncesinde iseniz 1.6 litrelik Dizel motor tam size göre. Ancak hem fiyat avantajı hem de performans açısından daha iyi olması nedeni ile benim gönlüm 1.2 litre hacmindeki Turbo beslemeli Benzinli motordan yana.



Bu araçta eksi olarak gördüklerimin başında 4x4 sisteminin olmayışı geliyor. Her ne kadar bu segmentteki araçların büyük çoğunluğunda 4x4 olmasa da, bu sistem olmadıktan sonra SUV almanın mantığını sorguluyor insan. Sanırım gösteriş için satılıyor bu 4x4 sistemi bulunmayan SUV'ler.



Aracın sürüş dinamikleri ve yol tutuşu, bir Opel'den çok bir Peugeot gibi. Sanırım Opel'i bitirmeye çok erken başlamışlar. Yol tutuşu gayet iyi, süspansiyon konforu da yerinde, ancak gövde salınımı çok fazla ve süspansiyonlar beklediğimden daha sesli çalışıyor.



Gelelim sonuca. Opel Grandland X başarılı bir otomobil olmuş. Fiyatı da benzer donanımdaki Peugeot 3008’den yaklaşık 10 bin TL daha ucuz. Eğer iç mekanda Peugeot'nun uzay aracı hissi veren iCockpit beklentiniz yoksa aynı aracı Opel cephesinde daha ucuza alabilirsiniz. Ama bu segmentte benim gönlümün efendisi Peugeot 3008.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Motor hacimleri neden küçülmeye başladı?

Volkswagen Polo 1.0 EcoTSI DSG Highline / TEST

Dacia Duster Prestige 1.5 dCi 4x4 / TEST